Tuesday, September 17, 2013

Bur-Reed - Sparganium erectum

Les fruits du Sparganium erectum sont extrèmement distinctes; la boule couverte de genre d'épines ne se prend pas facilement pour autre chose. Je suis tellement occupée les dernières semaines que je n'ai pas pu rien écrire ici. Mes excuses. La vie ne laisse pas toujours du temps de loisir. J'adore mon nouveau programme et je suis contente d'avoir aussi un bon emploi comme assistante de recherche.

La plante présentée ci-dessous pousse dans les marais et est génétiquement proche aux quenouilles. Les espèces variées du Sparganium sont communes dans la région; je peux en compter trois par mémoire.

Sparganium erectum - fruit
Bur-reed (Sparganium erectum) is an easily identified plant in late summer and early fall because of its extremely distinctive ball-of-spikes fruit (pictured above). This genus of plants is relatively common in the area; I can recall three species off the top of my head that grow in this area. It's the closest genetic relative of the cattail, if I understand correctly.

I haven't been able to blog in the last few weeks because I've been ridiculously busy. Life has been extremely hectic. The good news is that I'm loving my new program and I have a research assistantship that's helping to pay the bills and keep me and E both in school. I'm struggling a bit with a number of things, but I've managed somehow to keep my head above water.

At least I have a couple of super-cool field laboratories this week!

No comments:

Post a Comment